fake

0 kr

Köpvillkor

1. Allmänt

För att få handla hos Instyler så måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd. Alla våra priser anges inklusive moms.

2. Kortbetalningar

Vi erbjuder säkra kortbetalningar genom våra samarbetspartners PayEx, Visa och MasterCard. När du betalar med kort förs du vidare från vår kassa till PayEx betalningsfönster där du genomför köpet. Vår partner PayEx uppfyller alla krav som krävs för PCI-DSS certifiering.

3. Faktura

i erbjuder fakturabetalning och delbetalning via vår samarbetspartner Klarna. Prövning sker via Klarna som kräver att du är myndig, har en fast inkomst och är folkbokförd i Sverige. När du väljer att betala mot faktura kan du av säkerhetsskäl endast få din beställning levererad till den adress där du är folkbokförd. Fakturan skickas i första hand ut via e-post. Vid utebliven betalning debiteras påminnelseavgift på 50 kr, samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta.

För mer information om faktura och delbetalning, besök Klarna.se

4. Leveranstider & Leveranskostnader

Vi hanterar en mottagen och godkänd order inom en arbetsdag. Om en vara skulle vara slutsåld informeras du via e-post och får möjlighet att häva köpet helt.

Vi samarbetar med Schenker för leverans av våra paket och normal leveranstid för Schenker Privpak är 2-5 dagar. Max leveranstid är 10 arbetsdagar. Efter det har du rätt att häva köpet utan kostnad. Om din leverans blir försenad så kommer du att bli kontaktad av oss och bli informerad om vad som har hänt och ny leveransdag. Om du vill ändra ditt ombud i efterhand så tillkommer det en kostnad på 200kr på din order. Outlösta paket debiteras med en kostnad på 200kr.

5. Leveransbestämmelser

Vi tillämpar Allmänna leveransbestämmelser enligt SBF 05 för vårt bilistiska sortiment och NL 01 för vårt industrisortiment, om ej annat är överenskommits.

6. Transportskador

Om du upptäcker synliga skador på paketet så underlättar det för oss om du anmäler det direkt till ombudet/chauffören, du kan även kontakta vår kundtjänst för hjälp. Dolda transportskador måste anmälas till vår kundtjänst snarast möjligt (inom 2 månader) för vidare hantering av skadan.

7. Ångerrätt & öppet köp

Ångerrätt

Du har via distanslagen full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit din order. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar som den ska och ångra köpet förutsatt att dina produkter returneras i samma skick som när du fick dem, oanvända.

D.v.s. för att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick. Ej förstörd eller skadad, och bör skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga förpackningen samt original inneremballaget. Ett transportemballage ska användas för att skydda produkten vid retur. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör, såsom bruksanvisning m.m. ska medfölja returen. Vid hantering av reklamationer tillämpas distans- och hemförsäljningslagen. Om du ångrar köpet ska du kontakta vår kundtjänst för att få en förfrankerad adressetikett som du använder för att skicka tillbaka varorna, du står själv för denna returfrakt, men vi redigerar den i efterhand på din betalning. 

Vid utnyttjande av ångerrätten kontaktar ni enklast vår kundtjänst via Kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

Öppet köp

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. För att nyttja öppet köp ska produkten vara i obruten förpackning och ej vara använd. Öppet köp gäller endast privatkonsument (privatperson), ej företagskund.

Vid utnyttjande av öppet köp kontaktar ni enklast vår kundtjänst via Kontakta oss-sidan för mer information om returförfarande.

8. Reklamation & återbetalningar

Vi följer konsumentköplagen vilket ger dig 3 års reklamationsrätt. Vi står för alla kostnader om det är vi som är skyldiga till felet. Om du som konsument själv är skyldig står du själv för kostnaderna. Om du anser att du har fått en vara som är felaktig så måste du informera oss inom två månader från att du har upptäckt felet.

Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se. Vid ev. reklamation kontaktar ni enklast vår kundtjänst via Kontakta oss-sidan för mer information om returförfarande.

Återbetalningar sker inom 14 arbetsdagar efter vi har mottagit paketet om du som konsument häver köpet.

9. Garanti

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss och strävar därför att erbjuda dig bra garantivillkor.

Vi ger dig 1 års garanti som standard på de flesta av våra produkter.

Handlar du som privatperson så har du som ursprungskund rätt att reklamera din produkt inom 3 år från den dagen du mottog den.

Skador som uppkommer pga att produkten inte har förvarats vårdsamt eller efter de föreskrifter som angivits med produkten förverkar garantin.

Vid ev. garantiärende kontaktar ni enklast vår kundtjänst via Kontakta oss-sidan för mer information om returförfarande.

10. Personuppgifter

När du registrerar dig hos oss sparas dina angivna uppgifter. Du har alltid rätt att begära:

  • utdrag av registrerade uppgifter
  • att registrerade uppgifter ändras
  • att registrerade uppgifter raderas

Dina uppgifter kommer att lämnas ut till Klarna om du väljer faktura som betalningsmetod.

Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part om du inte godkänner det vid registrering. Alla personuppgifter hanteras enligt PUL.

11. Sortimentsförändringar & produktinformation

Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.

12. Force Majeure

Skulle det inträffa en händelse som är utanför vår kontroll så befrias vi från att fullfölja vårt avtal. Exempel på händelser som omfattas av force majeure är strejk, krig, naturkatastrofer och blockad.